000 -LÍDER |
Campo de controle fixo |
03644nam a2200373uu 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROLE |
Número de controle |
5052515171211 |
003 - CÓDIGO MARC DA AGÊNCIA CATALOGADORA |
Campo de controle |
OSt |
005 - DATA E HORA DA ÚLTIMA ATUALIZAÇÃO |
Campo de controle |
20230831175256.0 |
008 - CAMPO DE TAMANHO FIXO |
Campo fixo de controle |
050525s2004 xx ||||g| |0|| 0 eng d |
020 ## - ISBN - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
ISBN |
0761908943 |
040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO |
Agência catalogadora |
BR-BrENAP |
Idioma da catalogação |
Pt_BR |
090 ## - NÚMERO DE CLASSIFICAÇÃO |
Número de Classificação |
5 R831e |
999 ## - SYSTEM CONTROL NUMBERS (KOHA) |
Koha Dewey Subclass [OBSOLETE] |
PHL2MARC21 1.1 |
041 ## - IDIOMA |
Idioma do texto |
eng |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL - NOME PESSOAL |
9 (RLIN) |
9226 |
Nome pessoal |
Rossi, Peter H. |
245 10 - TÍTULO PRINCIPAL |
Título principal |
Evaluation : |
Subtítulo |
a systematic approach |
250 ## - EDIÇÃO |
Edição |
7. ed. |
260 ## - IMPRENTA (PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC.) |
Lugar de publicação, distribuição, etc. |
London : |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
Sage, |
Data de publicação, distribuição, etc |
2004 |
300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA |
Extensão |
470 p. |
500 ## - NOTA GERAL |
Notas gerais |
Inclui bibliografia e índice |
505 80 - NOTA DE CONTEÚDO |
Título |
1. An overview of program evaluation |
-- |
What is program evaluation? |
-- |
A brief history of evaluation |
-- |
The defining characteristics of program evaluation |
-- |
Evaluation research in practice |
-- |
Who can do evaluations? |
-- |
2. Tailoring evaluations |
-- |
What aspects of the evaluation plan must be tailored? |
-- |
What features of the situation should the evaluation plan take into account? |
-- |
The nature of the evaluator-stakeholder relationship |
-- |
Evaluation questions and evaluation methods |
-- |
3. Identifying issues and formulating questions |
-- |
What makes a good evaluation question? |
-- |
Determining the specific questions the evaluation should answer |
-- |
Collating evaluation questions and setting priorities |
-- |
4. Assessing the need for a program |
-- |
The role of evaluators in diagnostic social conditions and service needs |
-- |
Defining the problem to be addressed |
-- |
Specifying the extent of the extent of the problem: when, where, and how big? |
-- |
Defining and identifying the targets of interventions |
-- |
Describing target populations |
-- |
Describing the nature of service needs |
-- |
5. Expressing and assessing program theory |
-- |
The evaluability assessment perspective |
-- |
Describing program theory |
-- |
Eliciting program theory |
-- |
Assessing program theory |
-- |
Possible outcomes of program theory assessment |
-- |
6. Assessing and monitoring program process |
-- |
What is program process evaluation and monitoring? |
-- |
Perspectives on program process monitoring |
-- |
Monitoring service utilization |
-- |
Monitoring organizational functions |
-- |
Analysis of program process monitoring data |
-- |
7. Measuring and monitoring program outcomes |
-- |
Program outcomes |
-- |
Identifying relevant outcomes |
-- |
Measuring program outcomes |
-- |
Monitoring program outcomes |
-- |
8. Assessing program impact: randomized field experiments |
-- |
When is an impact assessment appropriate? |
-- |
Key concepts in impact assessment |
-- |
Randomized field experiments |
-- |
Limitations on the use of randomized experiments |
-- |
9. Assessing program impact: alternative designs |
-- |
Bias in estimation of program effects |
-- |
Quasi-experimental impact assessment |
-- |
Some cautions about using quasi-experiments for impact assessment |
-- |
10. Detecting, interpreting, and analysing program effects |
-- |
The magnitude of a program effect |
-- |
Detecting program effects |
-- |
Assessing the practial significance of program effects |
-- |
Examining variations in program effects |
-- |
The role of meta-analysis |
-- |
11. Measuring efficiency |
-- |
Key concepts in efficiency analysis |
-- |
Conducting cost-benefit analyses |
-- |
Conducting cost-effectiveness analyses |
-- |
12. The social context of evaluation |
-- |
The social ecology of evaluations |
-- |
The profession of evaluation |
-- |
Evaluation standards, guidelines, and ethics |
-- |
Utilization of evaluation results |
-- |
Epilogue: the future of evaluation |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Política Pública |
9 (RLIN) |
12838 |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
9 (RLIN) |
11965 |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Política Social |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Programas Sociais |
9 (RLIN) |
13867 |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
9 (RLIN) |
12277 |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Avaliação |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Avaliação de Desempenho |
9 (RLIN) |
12937 |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Política Pública |
9 (RLIN) |
12838 |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Gestão de Projetos |
9 (RLIN) |
13021 |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Gestão de Projetos |
9 (RLIN) |
13021 |
650 #4 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Diagnóstico |
9 (RLIN) |
16347 |
700 1# - ENTRADA SECUNDÁRIA - NOME PESSOAL |
9 (RLIN) |
17794 |
Nome pessoal |
Lipsey, Mark W. |
700 1# - ENTRADA SECUNDÁRIA - NOME PESSOAL |
Nome pessoal |
FREEMAN, Howard E |
9 (RLIN) |
17793 |
909 ## - IDENTIFICAÇÃO DO CATALOGADOR |
Ano e mês da catalogação (aaaamm) |
201712 |
Identificação do catalogador |
ELDA |
942 ## - TIPO ESPECÍFICO |
Tipo de material |
Livro Geral |