A educação progressiva como alternativa : (Record no. 46455)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 01847naa a2200265uu 4500 |
001 - CONTROL NUMBER | |
control field | 4111717020344 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20190212145718.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 141117s2014 bl ||||gr |0|| 0 por d |
999 ## - SYSTEM CONTROL NUMBERS (KOHA) | |
Koha Dewey Subclass [OBSOLETE] | PHL2MARC21 1.1 |
041 ## - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | por |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | BRANCO, Maria Luísa |
9 (RLIN) | 49941 |
242 10 - TRANSLATION OF TITLE BY CATALOGING AGENCY | |
Title | Progressive education as an alternative: the educators voices / Lenseignement progressif comme alternative: les voix des educateurs |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | A educação progressiva como alternativa : |
Remainder of title | as vozes dos educadores |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | Campinas : |
Name of publisher, distributor, etc. | CEDES, |
Date of publication, distribution, etc. | abr./jun. 2014 |
520 3# - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | A partir de um estudo conduzido mediante a realização de entrevistas semiestruturadas a seis educadoras que trabalham ou trabalharam em escolas progressivas na cidade de Nova Iorque, exploraremos neste texto algumas das propostas que fazem da educação progressiva uma alternativa credível para a implementação de uma educação democrática, em oposição ao atual quadro neoliberal vigente nos Estados Unidos da América. Com base no tratamento das entrevistas feita com recurso a uma análise temática, é possível concluir que a educação progressiva se baseia na organização de uma aprendizagem integral que tem em conta a realidade dos alunos e que fortalece a partilha de conhecimentos e responsabilidades, favorecendo a aquisição de uma visão crítica e da capacidade de intervir no meio envolvente |
590 ## - LOCAL NOTE (RLIN) | |
Local note | ISSN eletrônico: 16784626 |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
9 (RLIN) | 12704 |
Topical term or geographic name entry element | Educação |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Aprendizagem |
9 (RLIN) | 11989 |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Metodologia |
9 (RLIN) | 11997 |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Democracia |
9 (RLIN) | 11984 |
773 08 - HOST ITEM ENTRY | |
Title | Educação e Sociedade: Revista de Ciências da Educação |
Related parts | 35, 127, p. 475-489 |
Place, publisher, and date of publication | Campinas : CEDES, abr./jun. 2014 |
International Standard Serial Number | ISSN 01017330 |
Record control number | |
856 42 - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | http://www.scielo.br/pdf/es/v35n127/v35n127a08.pdf |
Link text | Acesso |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Periódico |
998 ## - LOCAL CONTROL INFORMATION (RLIN) | |
-- | 20141117 |
Operator's initials, OID (RLIN) | 1702^b |
Cataloger's initials, CIN (RLIN) | Fabio |
998 ## - LOCAL CONTROL INFORMATION (RLIN) | |
-- | 20160401 |
Operator's initials, OID (RLIN) | 1551^b |
Cataloger's initials, CIN (RLIN) | Anderson |
No items available.