000 -LÍDER |
Campo de controle fixo |
03409nam a2200205uu 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROLE |
Número de controle |
5072015242347 |
003 - CÓDIGO MARC DA AGÊNCIA CATALOGADORA |
Campo de controle |
OSt |
005 - DATA E HORA DA ÚLTIMA ATUALIZAÇÃO |
Campo de controle |
20190211181451.0 |
008 - CAMPO DE TAMANHO FIXO |
Campo fixo de controle |
150720s2012 xx ||||g| |0|| 0 eng d |
020 ## - ISBN - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
ISBN |
9781608719914 |
040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO |
Agência catalogadora |
BR-BrENAP |
Idioma da catalogação |
Pt_BR |
090 ## - NÚMERO DE CLASSIFICAÇÃO |
Número de Classificação |
11 B1468l |
999 ## - SYSTEM CONTROL NUMBERS (KOHA) |
Koha Dewey Subclass [OBSOLETE] |
PHL2MARC21 1.1 |
041 ## - IDIOMA |
Idioma do texto |
eng |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL - NOME PESSOAL |
Nome pessoal |
BABLIONE, Lisa A. |
9 (RLIN) |
671 |
245 10 - TÍTULO PRINCIPAL |
Título principal |
Writing a research paper in political science : |
Subtítulo |
a practical guide to inquiry, structure, and methods / |
Indicação de responsabilidade |
Lisa A. Baglione. -- |
250 ## - EDIÇÃO |
Edição |
2 ed. |
260 ## - IMPRENTA (PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC.) |
Lugar de publicação, distribuição, etc. |
Los Angeles : |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
SAGE, |
Data de publicação, distribuição, etc |
2012 |
300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA |
Extensão |
192 p. |
505 80 - NOTA DE CONTEÚDO |
Título |
1. So you have to write a research paper |
-- |
What is a research paper? A few helpful metaphors |
-- |
What research paper writing entails |
-- |
Blueprint of the book |
-- |
2. Getting started: finding a research question |
-- |
Characteristics of a good question |
-- |
Find something interesting |
-- |
Determining why your topic is important |
-- |
If possible, identifying a puzzle |
-- |
Stating words for questions |
-- |
Practical summary |
-- |
Suggested calendar |
-- |
Exercises |
-- |
Checklist 1: the research question |
-- |
3. Learning proper citation forms, finding the scholarly debate, and summarizing and classifying arguments: the annotated bibliography |
-- |
What are bibliographies, and why do we bother with them? |
-- |
Plagiarism versus paraphrasing |
-- |
Annotating the bibliography |
-- |
Identifying the key conceptual issues |
-- |
Searching for sources |
-- |
Identifying similar arguments and grouping your sources |
-- |
One last word of advice: generic schools of thought |
-- |
Writing the annotated bibliography |
-- |
Practical summary |
-- |
Suggested calendar |
-- |
Exercises |
-- |
Checklist 2: annotated bibliography |
-- |
4. Making sense of the scholarly answers to your research question: writing the literature review |
-- |
The fundamentals of the literature review |
-- |
Writing the literature review |
-- |
Practical summary |
-- |
Suggested calendar |
-- |
Exercises |
-- |
Checklist 3: literature review |
-- |
5. Effectively distilling your argument: the thesis, model, and hypothesis |
-- |
The thesis |
-- |
The model |
-- |
The hypothesis |
-- |
Applying the insights |
-- |
Practical summary |
-- |
Suggested calendar |
-- |
Exercises |
-- |
Checklist 4: model and hypothesis |
-- |
6. Revising and editing your work: it ain't over 'til it's over |
-- |
Practical summary |
-- |
Suggested calendar |
-- |
Checklist 5: appearance, format and style |
-- |
7. Making your plan and protecting yourself from criticism: the research design |
-- |
Research design: the medical science analogy |
-- |
Writing the research design |
-- |
Choosing cases |
-- |
Concept delineation and measurement |
-- |
Identifying data sources |
-- |
Strategies for uncovering and, at times, creating data |
-- |
Methodology |
-- |
Finishing touches on the research design |
-- |
Practical summary |
-- |
Suggested calendar |
-- |
Exercises |
-- |
Checklist 6: research design |
-- |
8. Evaluating the argument: the analysis and assessment section |
-- |
Qualitative analysis |
-- |
Quantitative analysis |
-- |
Finishing the analysis and assessment section |
-- |
Practical summary |
-- |
Suggested calendar |
-- |
Exercises |
-- |
Checklist 7: analysis and assessment |
-- |
9. Bringing the paper together in three essential ways: the conclusion, introduction, and title |
-- |
Considering the significance and limitations of your findings: the conclusion |
-- |
Writing a good introduction |
-- |
A last element in attracting readers: developing an appealing title |
-- |
Are you done? The joy (and continued responsibilities) of finalizing your draft |
-- |
Practical summary |
-- |
Suggested calendar |
-- |
Exercises |
-- |
Checklist 8: conclusion, introduction, and title |
650 ## - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
9 (RLIN) |
11940 |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Ciência Política |
Subdivisão geral |
pesquisa |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
9 (RLIN) |
12900 |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Pesquisa Científica |
Subdivisão geral |
elaboração |
650 ## - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
9 (RLIN) |
12016 |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Método Científico |
909 ## - IDENTIFICAÇÃO DO CATALOGADOR |
Ano e mês da catalogação (aaaamm) |
2018/01 |
Identificação do catalogador |
Bibl. Resp. |
942 ## - TIPO ESPECÍFICO |
Tipo de material |
Livro Geral |