000 -LÍDER |
Campo de controle fixo |
nam a22 7a 4500 |
003 - CÓDIGO MARC DA AGÊNCIA CATALOGADORA |
Campo de controle |
BR-BrENAP |
005 - DATA E HORA DA ÚLTIMA ATUALIZAÇÃO |
Campo de controle |
20190212165909.0 |
008 - CAMPO DE TAMANHO FIXO |
Campo fixo de controle |
171220b xxu||||| |||| 00| 0 por d |
020 ## - ISBN - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
ISBN |
9781118740248 |
040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO |
Agência catalogadora |
BR-BrENAP |
Idioma da catalogação |
Pt_BR |
090 ## - NÚMERO DE CLASSIFICAÇÃO |
Número de Classificação |
2.01.3 G4481f |
041 ## - IDIOMA |
Idioma do texto |
por |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL - NOME PESSOAL |
9 (RLIN) |
55731 |
Nome pessoal |
GIBSON, Rowan |
245 ## - TÍTULO PRINCIPAL |
Título principal |
The 4 lenses of innovation : |
Subtítulo |
a power tool for creative thinking / |
Indicação de responsabilidade |
Rowan Gibson |
246 ## - FORMAS VARIANTES DO TÍTULO |
Título principal |
The four lenses of innovation. |
260 ## - IMPRENTA (PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC.) |
Lugar de publicação, distribuição, etc. |
New Jersey : |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
Wiley, |
Data de publicação, distribuição, etc |
2015 |
300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA |
Extensão |
284 p. |
505 ## - NOTA DE CONTEÚDO |
Nota de conteúdo |
Preface -- Acknowledgments -- Introduction -- Part One: The Mind of the Innovator -- The Elusive Source of Creative Genius -- Challenging Orthodoxies -- Harnessing Trends -- Leveraging Resources -- Understanding Needs -- The Four Lenses of Innovation -- Time for an Innovation Renaissance -- Lessons to Take Away -- Part Two: The Power of Patterns -- Seeing Things from a Fresh Perspective -- What’s Wrong with Our Brains? -- The Pattern-Recognition Principle -- Why We Stop Noticing -- The Pattern of the Crowd -- Resistance to Change -- Patterns and Innovation -- Sharpening Our Perceptive Powers -- A Power Tool for Creative Thinking -- Lessons to Take Away -- Part Three: Looking Through the Four Lenses -- “Here’s to the Crazy Ones” -- What Exactly Is an Orthodoxy? -- Meet the Challengers -- On a Path of Disruption -- Innovation Means Shifting Assumptions -- Ready to Rethink Everything? -- Lessons to Take Away -- Seeing the Future in the Present -- A Global “Change Bomb” -- The Race for Tomorrow -- Learning to Ride the Waves -- Meet the Trend Surfers -- The Man from the Future -- Fast-Forward Companies -- It’s Happening Now! -- The Next Big Thing for Your Business -- Lessons to Take Away -- Repurpose, Redeploy, & Recombine -- How Would You Define Google? -- Leveraging Resources in New Ways -- Extending the Boundaries of the Business -- Stretching into New Spaces -- Unlimited Potential for Growth-- Exploiting Underutilized Assets -- What Else Could We Do with This? -- Leveraging Resources from Others -- Lessons to Take Away -- Innovating from the Customer Backward -- Do Customers Really Know What They Want? -- What’s Wrong with It? -- Understanding Particular Customer Groups -- Innovating for Local Needs and Tastes -- Matching What Is Possible with What Is Needed -- Lessons to Take Away -- Part Four: How Big Ideas Are Built -- The Archimedes Principle -- Rethinking the Universe -- 8 Steps to Building a Breakthrough -- Inventing the 20th Century -- Unpacking the Creative Process -- “Say Good Bye to the Bag” -- Different Routes to Big Ideas -- Lessons to Take Away -- What Exactly Is an Insight? -- Do Insights Come from Breakthrough Thinking? Or Does Breakthrough Thinking Come from Insights? -- A Practical Definition of Insights -- Understanding Ideation -- Stepping Stones for Creative Thinking -- Improving Your Capacity for Radical Innovation -- How Powerful Are Your Insights? -- Working with the Four Lenses -- Lessons to Take Away -- Notes -- Image Credits -- Index -- About the Author -- |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
9 (RLIN) |
12884 |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Inovação |
650 ## - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
9 (RLIN) |
12000 |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Criatividade |
909 ## - IDENTIFICAÇÃO DO CATALOGADOR |
Ano e mês da catalogação (aaaamm) |
201712 |
Identificação do catalogador |
GIP |
942 ## - TIPO ESPECÍFICO |
Tipo de material |
Livro Geral |