000 -LÍDER |
Campo de controle fixo |
nam a22 7a 4500 |
003 - CÓDIGO MARC DA AGÊNCIA CATALOGADORA |
Campo de controle |
BR-BrENAP |
005 - DATA E HORA DA ÚLTIMA ATUALIZAÇÃO |
Campo de controle |
20230831175422.0 |
008 - CAMPO DE TAMANHO FIXO |
Campo fixo de controle |
230831b xxu||||| |||| 00| 0 por d |
020 ## - ISBN - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
ISBN |
9781506307886 |
040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO |
Agência catalogadora |
BR-BrENAP |
Idioma da catalogação |
Pt_BR |
041 ## - IDIOMA |
Idioma do texto |
eng |
090 ## - NÚMERO DE CLASSIFICAÇÃO |
Número de Classificação |
361.61072 |
Cutter |
R831e |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL - NOME PESSOAL |
Nome pessoal |
Rossi, Peter H. |
9 (RLIN) |
9226 |
245 10 - TÍTULO PRINCIPAL |
Título principal |
Evaluation : |
Subtítulo |
a systematic approach / |
Indicação de responsabilidade |
Peter H. Rossi, Mark W. Lipsey e Gary T. Henry. -- |
250 ## - EDIÇÃO |
Edição |
8. ed. |
260 ## - IMPRENTA (PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC.) |
Lugar de publicação, distribuição, etc. |
Califórnia, EUA : |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
SAGE Publications, |
Data de publicação, distribuição, etc |
2019. |
300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA |
Extensão |
342 p. : |
Dimensões |
il. |
505 80 - NOTA DE CONTEÚDO |
Título |
Preface |
-- |
Acknowledgments |
-- |
About the Authors |
-- |
1 - What Is Program Evaluation and Why Is It Needed? |
-- |
What Is Program Evaluation? |
-- |
Why Is Program Evaluation Needed? |
-- |
Systematic Program Evaluation |
-- |
The Central Role of Evaluation Questions |
-- |
The Five Domains of Evaluation Questions and Methods |
-- |
2 - Social Problems and Assessing the Need for a Program |
-- |
The Role of Evaluators in Diagnosing Social Conditions and Service Needs |
-- |
Defining the Problem to Be a Addressed |
-- |
Specifying the Extent of the Problem: When, Where, and How Big? |
-- |
Defining and Identifying the Target Populations of Interventions |
-- |
Describing Target Populations |
-- |
Describing the Nature of Service Needs |
-- |
3 - Assessing Program Theory and Design |
-- |
Evaluability Assessment |
-- |
Describing Program Theory |
-- |
Eliciting Program Theory |
-- |
Assessing Program Theory |
-- |
Possible Outcomes of Program Theory Assessment |
-- |
4 - Assessing Program Process and Implementation |
-- |
What Is Program Process Evaluation and Monitoring? |
-- |
Perspectives on Program Process Monitoring |
-- |
Assessing Service Utilization |
-- |
Assessing Organizational Functions |
-- |
5 - Measuring and Monitoring Program Outcomes |
-- |
Program Outcomes |
-- |
Identifying Relevant Outcomes |
-- |
Measuring Program Outcomes |
-- |
Monitoring Program Outcomes |
-- |
6 - Impact Evaluation: Isolating the Effects of Social Programs in the Real World |
-- |
The Nature and Importance of Impact Evaluation |
-- |
When Is an Impact Evaluation Appropriate? |
-- |
What Would Have Happened Without the Program? |
-- |
The Logic of Impact Evaluation: The Potential Outcomes Framework |
-- |
The Fundamental Problem of Causal Inference: Unavoidable Missing Data |
-- |
7 - Impact Evaluation: Comparison Group Design |
-- |
Bias in Estimation Program Effects |
-- |
Potential Advantages of Comparison Group Designs |
-- |
Comparison Group Designs for Impact Evaluation |
-- |
Cautions About Quasi-Experiments for Impact Evaluation |
-- |
8 - Impact Evaluation: Designs With Strict Controls on Program Access |
-- |
Controlling Selection Bias by Controlling Access to the Program |
-- |
Key Concepts in Impact Evaluation |
-- |
When Is Random Assignment Ethical and Practical? |
-- |
Application of the Regression Discontinuity Design |
-- |
Choosing an Impact Evaluation Design |
-- |
9 - Detecting, Interpreting, and Exploring Program Effects |
-- |
The Magnitude of a Program Effect |
-- |
Detecting Program Effects |
-- |
Examining Variation in Program Effects |
-- |
The Role of Meta-Analysis |
-- |
10 - Assessing the Economic Efficiency of Programs |
-- |
Key Concepts in Efficiency Analysis |
-- |
Conducting Cost-Benefit Analyses |
-- |
Conducting Cost-Effectiveness Analyses |
-- |
11 - Planing an Evaluation |
-- |
Evaluation Purpose and Scope |
-- |
Data Collection, Acquisition, and Management |
-- |
Data Analysis Plan |
-- |
Communication Plan Project Management Plan |
-- |
12 - The Social and Political Context of Evaluation |
-- |
The Social Ecology of Evaluations |
-- |
The Profession of Evaluation |
-- |
Evaluation Standards, Guidelines, and Ethics |
-- |
Utilization of Evaluation Results |
-- |
Epilogue: The Future of Evaluation |
-- |
Glossary |
-- |
References |
-- |
Author Index |
-- |
Subject Index |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Pesquisa de Avaliação - Programas de Ação Social |
9 (RLIN) |
68348 |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Eficiência de Programas Sociais |
9 (RLIN) |
68349 |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Contexto Social e Político |
9 (RLIN) |
68350 |
700 1# - ENTRADA SECUNDÁRIA - NOME PESSOAL |
Nome pessoal |
Lipsey, Mark W. |
9 (RLIN) |
17794 |
700 1# - ENTRADA SECUNDÁRIA - NOME PESSOAL |
Nome pessoal |
Henry, Gary T. |
9 (RLIN) |
4742 |
909 ## - IDENTIFICAÇÃO DO CATALOGADOR |
Ano e mês da catalogação (aaaamm) |
202308 |
Identificação do catalogador |
Raynara |
942 ## - TIPO ESPECÍFICO |
Tipo de material |
Livro Geral |