000 -LEADER |
fixed length control field |
03305nam a2200217uu 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
6679 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20190212094606.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
020906s2008 xx ||||g| |0|| 0 por d |
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN) |
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) |
12 |
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) |
E2442ec |
999 ## - SYSTEM CONTROL NUMBERS (KOHA) |
Koha Dewey Subclass [OBSOLETE] |
PHL2MARC21 1.1 |
041 ## - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
por |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Educação : |
Remainder of title |
carinho e trabalho |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Petropólis : |
Name of publisher, distributor, etc. |
Vozes, |
Date of publication, distribution, etc. |
1999 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
432 p. |
505 80 - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Title |
Parte I - Educar: o afeto invocado |
-- |
Educar, educador - Wanderley Codo e Ione Vasques-Menezes |
-- |
Trabalho e afetividade - Wanderley Codo e Andrea Alessandra Gazzotti |
-- |
Crise de identidade e sofrimento - Analia Soria Batista e Wanderley Codo |
-- |
Parte II - Oficio de educador |
-- |
Os trabalhadores e seu trabalho - Lucia Soratto e Cristiane Olivier-Heckler |
-- |
Trabalho: atividade humana por excelência - Lucia Sorato e Cristiane Olivier-Heckler |
-- |
Escola: uma organização multiprofissional - Lucia Soratto e Cristiane Olivier-Heckler |
-- |
Parte III - Imagens e miragens da escola pública |
-- |
Violência e agressão - Analia soria Batista e Patricia Dario El-Moor |
-- |
Infra-estrutura das escolas públicas - Analia Soria Batista e Catarina Cecilia Odelius |
-- |
Gestão/eficiência nas escolas - Analia Soria Batista e Patricia Dario El-Moor |
-- |
A centralidade da gestão - Analia Soria Batista e Wanderley Codo |
-- |
Parte IV - Espelho perverso |
-- |
Salário - Catarina Cecilia Odelius e Wanderley Codo |
-- |
Poder de compra - Catarina Cecilia Odelius e Wanderley Codo |
-- |
Parte V - Burnout:"sindrome da desistencia" |
-- |
O que e humor? - Wanderley Codo e Ione Vasques-Menezes |
-- |
O conflito entre o trabalho e a família e o sofrimento psiquico - Ione Vasques-Menezes e Andrea Alessandra Grazzotti |
-- |
Burnout e suporte social - Ione Vasques-Menezes e Lucia Soratto |
-- |
Burnout e relacoes sociais no trabalho - Lucia Soratto e Fernando Ramos |
-- |
Atitudes no trabalho e burnout - Lucia soratto e Ricardo Magalhaes Pinto |
-- |
Burnout e carga mental no trabalho - Lucia Soratto e Ricardo Magalhaes Pinto |
-- |
Importancia social do trabalho - Wanderley Codo, Ione Vasques-Menezes e Claudia S. Verdan |
-- |
Relações com o sindicato e saude mental dos trabalhadores da educação - Analia Soria Batista e Wanderley Codo |
-- |
Segurança nas escolas e burnout dos professores - Analia Soria Batista e Wanderley Codo |
-- |
Segurança nas escolas e burnout dos professores - Analia Soria Batista e Ricardo Magalhaes Pinto |
-- |
Infra-estrutura das escolas e burnout nos professores - Analia Soria Batista e Catarina Cecilia Odelius |
-- |
Gestão democratica nas escolas e burnout nos professores - Analia Soria Batista e Catarina Cecilia Odelius |
-- |
Remuneração, renda, poder de compra e sofrimento psiquico do educador - Catarina Cecilia Odelius e Fernando Ramos |
-- |
O Barsil, seus estados e o sofrimento psiquico dos professores - Ione Vasques-Menezes e Fernando Ramos |
-- |
Parte VI - A si mesmo como trabalho, ao outro como roduto e ao planeta como cenário |
-- |
O educador esquecido - Wanderley Codo e Lucia Soratto |
-- |
A si mesmo como trabalho - Ione Vasques-Menezes e Andrea Alessandra Gazzotti |
-- |
O outro produto - Wanderley Codo e Analia Soria Batista |
-- |
O planeta como cenário - Wanderley Codo, Lucia Soratto, Ione Vasques-Menezes e Analia Soria Batista |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
9 (RLIN) |
12704 |
Topical term or geographic name entry element |
Educação |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
Topical term or geographic name entry element |
Politica Educacional |
9 (RLIN) |
12926 |
700 ## - ADDED ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
|
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Livro Geral |
998 ## - LOCAL CONTROL INFORMATION (RLIN) |
-- |
20020906 |
Operator's initials, OID (RLIN) |
Chris |
Cataloger's initials, CIN (RLIN) |
Chris |
998 ## - LOCAL CONTROL INFORMATION (RLIN) |
-- |
20081211 |
Operator's initials, OID (RLIN) |
1547^b |
Cataloger's initials, CIN (RLIN) |
Zailton |