000 -LÍDER |
Campo de controle fixo |
01503cam a2200373 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROLE |
Número de controle |
18352924 |
003 - CÓDIGO MARC DA AGÊNCIA CATALOGADORA |
Campo de controle |
BR-BrENAP |
005 - DATA E HORA DA ÚLTIMA ATUALIZAÇÃO |
Campo de controle |
20230801112040.0 |
008 - CAMPO DE TAMANHO FIXO |
Campo fixo de controle |
141029s2015 nyu b 001 0 eng |
020 ## - ISBN - INTERNATIONAL STANDARD BOOK NUMBER |
ISBN |
9781138891258 |
040 ## - FONTE DA CATALOGAÇÃO |
Agência catalogadora |
BR-BrENAP |
Idioma da catalogação |
Pt_BR |
041 ## - IDIOMA |
Idioma do texto |
eng |
090 ## - NÚMERO DE CLASSIFICAÇÃO |
Número de Classificação |
351.73 |
Cutter |
D393n |
100 ## - ENTRADA PRINCIPAL - NOME PESSOAL |
Nome pessoal |
Denhardt, Janet V. |
9 (RLIN) |
2845 |
245 14 - TÍTULO PRINCIPAL |
Título principal |
The new public service : |
Subtítulo |
serving, not steering / |
Indicação de responsabilidade |
Janet V. Denhardt, Robert B. Denhardt. |
250 ## - EDIÇÃO |
Edição |
4.ed. |
260 ## - IMPRENTA (PUBLICAÇÃO, DISTRIBUIÇÃO, ETC.) |
Lugar de publicação, distribuição, etc. |
New York: |
Nome do editor, distribuidor, etc. |
Routledge, |
Data de publicação, distribuição, etc |
2015. |
300 ## - DESCRIÇÃO FÍSICA |
Extensão |
xv, 256 p. |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFIA, ETC |
Nota de bibliografia |
Inclui bibliografia e índice |
505 ## - NOTA DE CONTEÚDO |
Título |
Chapter 1. Public administration and the new public management --The old public administration -- The new public management -- Engaging the debate |
-- |
Chapter 2. The roots of the new public service -- Democratic citizenship -- Models of community and civil society -- Organizational humanism and the new public administration -- Postmodern public administration -- The new public service |
-- |
Chapter 3. Serve citizens, not customers -- Civic virtue and democratic citizenship -- Public service as an extension of citizenship -- The old public administration and client service -- The new public management and customer satisfaction -- The new public service and quality service for citizens |
-- |
Chapter 4. Seek the public interest -- What is the public interest? -- The old public administration and the public interest -- The new public management and the public interest -- The new public service and the public interest |
-- |
Chapter 5. Value citizenship over entrepreneurship -- A governance perspective -- The old public administration and the administrator's role -- The new public management and the administrator's role -- The new public service and the administrator's role |
-- |
Chapter 6. Think strategically, Act Democratically -- Implementation in historical perspective -- The old public administration and implementation -- The new public management and implementation -- The new public service and implementation |
-- |
Chapter 7. Recognize that accountability isn't simple -- The classic debate -- Administrative responsibility: to whom, for what? -- The old public administration and accountability -- The new public management and accounrability -- The new public service and accountability |
-- |
Chapter 8. Serve Rather than Steer -- Changing perspectives on leadership -- The old public administration and executive management -- The new public management and entrepreneurship -- The new public service and leadership |
-- |
Chapter 9. Value people, not just productivity -- Human behavior in organizations: Key Concepts -- Groups, culture and democratic administration -- The old public administration: Using control to achieve efficiency -- The new public management: using incentices to achieve productivity -- The new public service: respecting public service ideals |
-- |
Chapter 10. The new public service and citizen engagement: Cases and recommendations -- What are the goals of citizen engagement? -- What is citizen engagement? -- Listening to the City: The rebuilding of New York -- Iowa's citizen-initiated performance assessment -- Civic engagement around the world -- Alternative approaches -- Choosing when and how to use citizen engagement tools |
-- |
Chapter 11. Fifteen Years Later: Are We Rowing, Steering, or Serving? -- Does citizen engagement work? -- How have the values of the public interest, shared leadership, and collaboration fared? -- Has the reliance on market models of entrepreneurship and privatization decreased? -- Are we rowing, Steering, or Serving? |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Administração Pública |
9 (RLIN) |
12768 |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Administração Pública |
Subdivisão geográfica |
Estados Unidos |
9 (RLIN) |
12768 |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Serviço Público |
9 (RLIN) |
12780 |
650 ## - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Interesse Público |
9 (RLIN) |
11962 |
650 #0 - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Accountability |
9 (RLIN) |
13130 |
650 ## - ENTRADA DE ASSUNTO - ASSUNTO TÓPICO |
Cabeçalho tópico ou nome geográfico |
Governança |
9 (RLIN) |
11938 |
700 ## - ENTRADA SECUNDÁRIA - NOME PESSOAL |
Nome pessoal |
Denhardt, Robert B. |
9 (RLIN) |
16622 |
906 ## - LOCAL DATA ELEMENT F, LDF (RLIN) |
a |
7 |
b |
cbc |
c |
orignew |
d |
1 |
e |
ecip |
f |
20 |
g |
y-gencatlg |
909 ## - IDENTIFICAÇÃO DO CATALOGADOR |
Ano e mês da catalogação (aaaamm) |
201812 |
Identificação do catalogador |
Vinícius |
942 ## - TIPO ESPECÍFICO |
Tipo de material |
Livro Geral |