<style type="text/css"> .wpb_animate_when_almost_visible { opacity: 1; }</style> Enap catalog › Details for: A participação eletrônica no Uruguai, Chile e Colômbia a partir da teoria da ação comunicativa /
Normal view MARC view ISBD view

A participação eletrônica no Uruguai, Chile e Colômbia a partir da teoria da ação comunicativa / por Jorge Lheureux de Freitas, Marie Anne Macadar, Eder Henriqson. --

By: Freitas, Jorge Lheureux de.
Contributor(s): Macadar, Marie Anne | Henriqson, Eder.
Material type: materialTypeLabelBookPublisher: Brasília, DF : Enap, 2019Description: p. 239-266.ISSN: 00349240.Other title: La participación electrónica en Uruguay, Chile y Colombia a partir de la teoría de la acción comunicativa. -- | Eletronic participationin Uruguay, Chile and Colombia from the communicative action theory. --.Subject(s): Relações Internacionais -- Uruguai -- Brasil -- Chile -- Colômbia | Comunicação | Governo AbertoOnline resources: Acesso ao PDF In: Revista do Serviço Público - RSP v. 70, n. 2, p. 239-266, abr. 2019.Summary: Baseado nos depoimentos de representantes de organizações não governamentais, o objetivo desta pesquisa consistiu em estudar e comparar a participação eletrônica no Uruguai, Colômbia e Chile com fundamento na teoria da ação comunicativa (TAC). As evidências mostraram que Chile e Colômbia contam com lei específica que regula o tema e que a Colômbia é a única das três nações com um programa institucional de e-participação. As entrevistas indicaram que a presença da e-participação em todos os países é tímida e que, apesar da percepção de discurso governamental e vontade política favoráveis, os recursos disponíveis, nesse âmbito, estão aquém do necessário. Por final, as contribuições fizeram emergir uma discussão sobre a conveniência do modelo preconizado pela Open Government Partnership (OGP).Summary: Basado en los testimonios de los representantes de organizaciones no gubernamentales, el presente trabajo buscó estudiar y comparar la participación electrónica en Uruguay, Colombia y Chile interpretados a partir de la teoría de la acción comunicativa. Las evidencias mostraron que Chile y Colombia cuentan con ley específica que regula el tema y que Colombia es la única de las tres naciones con un programa institucional de e-participación. Las entrevistas indicaron que en todos los países es débil la presencia de la e-participación y que, a pesar de la percepción de un discurso gubernamental y de una voluntad política favorables, los recursos disponibles están por debajo de lo necesario. Por último, las contribuciones hicieron emerger una discusión sobre la conveniencia del modelo preconizado por la Open Government Partnership, OGP.Summary: This study aims to study and compare electronic participation in Uruguay, Colombia and Chile through the testimonies of the members of non-governmental organizations, interpreted by the theory of communicative action. The evidence showed that Chile and Colombia have a specific law that regulates the subject and that Colombia is the only one of the three nations with an institutional e-participation program. According to the interviews, e-participation is weak in all the countries and, despite the perception of a favorable governmental discourse and political will, the available resources are below what is required. Finally, the contributions gave rise to a discussion about the appropriateness of the model advocated by the Open Government Partnership, OGP.This study aims to study and compare electronic participation in Uruguay, Colombia and Chile through the testimonies of the members of non-governmental organizations, interpreted by the theory of communicative action. The evidence showed that Chile and Colombia have a specific law that regulates the subject and that Colombia is the only one of the three nations with an institutional e-participation program. According to the interviews, e-participation is weak in all the countries and, despite the perception of a favorable governmental discourse and political will, the available resources are below what is required. Finally, the contributions gave rise to a discussion about the appropriateness of the model advocated by the Open Government Partnership, OGP.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
    average rating: 0.0 (0 votes)
No physical items for this record

Inclui bibliografia.

Resumo em português. Baseado nos depoimentos de representantes de organizações não governamentais, o objetivo desta pesquisa consistiu em estudar e comparar a participação eletrônica no Uruguai, Colômbia e Chile com fundamento na teoria da ação comunicativa (TAC). As evidências mostraram que Chile e Colômbia contam com lei específica que regula o tema e que a Colômbia é a única das três nações com um programa institucional de e-participação. As entrevistas indicaram que a presença da e-participação em todos os países é tímida e que, apesar da percepção de discurso governamental e vontade política favoráveis, os recursos disponíveis, nesse âmbito, estão aquém do necessário. Por final, as contribuições fizeram emergir uma discussão sobre a conveniência do modelo preconizado pela Open Government Partnership (OGP).

Resumo em espanhol. Basado en los testimonios de los representantes de organizaciones no gubernamentales, el presente trabajo buscó estudiar y comparar la participación electrónica en Uruguay, Colombia y Chile interpretados a partir de la teoría de la acción comunicativa. Las evidencias mostraron que Chile y Colombia cuentan con ley específica que regula el tema y que Colombia es la única de las tres naciones con un programa institucional de e-participación. Las entrevistas indicaron que en todos los países es débil la presencia de la e-participación y que, a pesar de la percepción de un discurso gubernamental y de una voluntad política favorables, los recursos disponibles están por debajo de lo necesario. Por último, las contribuciones hicieron emerger una discusión sobre la conveniencia del modelo preconizado por la Open Government Partnership, OGP.

Resumo em inglês. This study aims to study and compare electronic participation in Uruguay, Colombia and Chile through the testimonies of the members of non-governmental organizations, interpreted by the theory of communicative action. The evidence showed that Chile and Colombia have a specific law that regulates the subject and that Colombia is the only one of the three nations with an institutional e-participation program. According to the interviews, e-participation is weak in all the countries and, despite the perception of a favorable governmental discourse and political will, the available resources are below what is required. Finally, the contributions gave rise to a discussion about the appropriateness of the model advocated by the Open Government Partnership, OGP.This study aims to study and compare electronic participation in Uruguay, Colombia and Chile through the testimonies of the members of non-governmental organizations, interpreted by the theory of communicative action. The evidence showed that Chile and Colombia have a specific law that regulates the subject and that Colombia is the only one of the three nations with an institutional e-participation program. According to the interviews, e-participation is weak in all the countries and, despite the perception of a favorable governmental discourse and political will, the available resources are below what is required. Finally, the contributions gave rise to a discussion about the appropriateness of the model advocated by the Open Government Partnership, OGP.

There are no comments for this item.

Log in to your account to post a comment.

Escola Nacional de Administração Pública

Escola Nacional de Administração Pública

Endereço:

  • Biblioteca Graciliano Ramos
  • Funcionamento: segunda a sexta-feira, das 9h às 19h
  • +55 61 2020-3139 / biblioteca@enap.gov.br
  • SPO Área Especial 2-A
  • CEP 70610-900 - Brasília/DF
<
Acesso à Informação TRANSPARÊNCIA

Powered by Koha