000 -LEADER |
fixed length control field |
01459nam a2200205uu 4500 |
001 - CONTROL NUMBER |
control field |
3315 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER |
control field |
OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION |
control field |
20190212093652.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION |
fixed length control field |
001113s2008 xx ||||g| |0|| 0 por d |
090 ## - LOCALLY ASSIGNED LC-TYPE CALL NUMBER (OCLC); LOCAL CALL NUMBER (RLIN) |
Classification number (OCLC) (R) ; Classification number, CALL (RLIN) (NR) |
12 |
Local cutter number (OCLC) ; Book number/undivided call number, CALL (RLIN) |
G694p |
999 ## - SYSTEM CONTROL NUMBERS (KOHA) |
Koha Dewey Subclass [OBSOLETE] |
PHL2MARC21 1.1 |
041 ## - LANGUAGE CODE |
Language code of text/sound track or separate title |
por |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME |
Personal name |
GOULART, Iris Barbosa |
9 (RLIN) |
4261 |
245 10 - TITLE STATEMENT |
Title |
Piaget : |
Remainder of title |
experiências básicas para utitilização pelo professor |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. |
Place of publication, distribution, etc. |
Petrópolis : |
Name of publisher, distributor, etc. |
Vozes, |
Date of publication, distribution, etc. |
1983 |
300 ## - PHYSICAL DESCRIPTION |
Extent |
123 p. |
505 80 - FORMATTED CONTENTS NOTE |
Title |
- Parte I - A psicologia como ponto de partida para o ensino |
-- |
1. A realidade da criança e o ensino |
-- |
2. Psicologia: um dos fundamentos do ensino |
-- |
3. A sondagem da prontidão |
-- |
- Parte II - Os estádios do desenvolvimento cognitivo |
-- |
1. Estádio sensório-motor |
-- |
2. Estádio objetivo-simbólico |
-- |
3. Estádio das operações concretas |
-- |
4. Estádio de operações formais |
-- |
- Parte III - Avaliação do desenvolvimento lógico com base nas experiências piagetianas |
-- |
1. A noção de objeto permanente |
-- |
2. A constância perceptual |
-- |
3. A causalidade na criança |
-- |
4. Noções de conservação |
-- |
5. Operação lógica de classificação |
-- |
6. Operação lógica de seriação |
-- |
7. Operação lógica de compensação |
-- |
8. Pensamento proporcional |
-- |
9. Operação lógicade probabilidade |
-- |
10. Combitória |
-- |
11. Indução de leis |
-- |
12. Conceito de número |
-- |
13. Conceito estruturado de espaço, tempo, ordem e velocidade |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM |
9 (RLIN) |
12704 |
Topical term or geographic name entry element |
Educação |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) |
Koha item type |
Livro Geral |
998 ## - LOCAL CONTROL INFORMATION (RLIN) |
-- |
20001113 |
Operator's initials, OID (RLIN) |
Rutele |
Cataloger's initials, CIN (RLIN) |
Rutelene |
998 ## - LOCAL CONTROL INFORMATION (RLIN) |
-- |
20080612 |
Operator's initials, OID (RLIN) |
1414^b |
Cataloger's initials, CIN (RLIN) |
Zailton |