A qualidade da educação brasileira como direito (Record no. 49659)
[ view plain ]
000 -LEADER | |
---|---|
fixed length control field | 01856naa a2200289uu 4500 |
001 - CONTROL NUMBER | |
control field | 5082615172449 |
003 - CONTROL NUMBER IDENTIFIER | |
control field | OSt |
005 - DATE AND TIME OF LATEST TRANSACTION | |
control field | 20190713062529.0 |
008 - FIXED-LENGTH DATA ELEMENTS--GENERAL INFORMATION | |
fixed length control field | 150826s2014 bl ||||gr |0|| 0 por d |
999 ## - SYSTEM CONTROL NUMBERS (KOHA) | |
Koha Dewey Subclass [OBSOLETE] | PHL2MARC21 1.1 |
041 ## - LANGUAGE CODE | |
Language code of text/sound track or separate title | por |
100 1# - MAIN ENTRY--PERSONAL NAME | |
Personal name | CURY, Carlos Roberto Jamil |
9 (RLIN) | 38198 |
242 10 - TRANSLATION OF TITLE BY CATALOGING AGENCY | |
Title | Brasilian education quality as a right / La qualité de léducation brésilienne comme droit |
245 10 - TITLE STATEMENT | |
Title | A qualidade da educação brasileira como direito |
260 ## - PUBLICATION, DISTRIBUTION, ETC. | |
Place of publication, distribution, etc. | Campinas : |
Name of publisher, distributor, etc. | CEDES, |
Date of publication, distribution, etc. | out./dez. 2014 |
520 3# - SUMMARY, ETC. | |
Summary, etc. | A qualidade em educação sempre foi uma dimensão esperada da parte de todos os envolvidos em sistemas educacionais. Entretanto, nos anos noventa, a chamada cultura de avaliação impôs avaliações de larga escala com testes padronizados a fim de medir o desempenho dos estudantes. No Brasil, país de democratização educacional tardia, o acesso e a permanência ao ensino obrigatório foram vistos como básicos para a qualidade do desempenho. Ora, a qualidade depende de insumos pedagógicos, da formação inicial e continuada dos docentes, de planos de carreira e de salários atrativos. Tais exigências, dentro de um país federativo, estão contempladas no novo plano nacional de educação em que se avançou no encaminhamento no regime de colaboração |
590 ## - LOCAL NOTE (RLIN) | |
Local note | ISSN eletrônico: 1678-4626 |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
9 (RLIN) | 12704 |
Topical term or geographic name entry element | Educação |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Qualidade |
9 (RLIN) | 12842 |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Acesso à Educação |
9 (RLIN) | 26233 |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
9 (RLIN) | 12277 |
Topical term or geographic name entry element | Avaliação |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Política Educacional |
9 (RLIN) | 13179 |
650 #4 - SUBJECT ADDED ENTRY--TOPICAL TERM | |
Topical term or geographic name entry element | Direitos e Garantias Individuais |
9 (RLIN) | 13279 |
773 08 - HOST ITEM ENTRY | |
Title | Educação e Sociedade: Revista de Ciências da Educação |
Related parts | 35, 129, p. 1053-1066 |
Place, publisher, and date of publication | Campinas : CEDES, out./dez. 2014 |
International Standard Serial Number | ISSN 01017330 |
Record control number | |
856 42 - ELECTRONIC LOCATION AND ACCESS | |
Uniform Resource Identifier | http://www.scielo.br/pdf/es/v35n129/0101-7330-es-35-129-01053.pdf |
Link text | Acesso |
942 ## - ADDED ENTRY ELEMENTS (KOHA) | |
Koha item type | Periódico |
998 ## - LOCAL CONTROL INFORMATION (RLIN) | |
-- | 20150826 |
Operator's initials, OID (RLIN) | 1517^b |
Cataloger's initials, CIN (RLIN) | Andre |
998 ## - LOCAL CONTROL INFORMATION (RLIN) | |
-- | 20160401 |
Operator's initials, OID (RLIN) | 1734^b |
Cataloger's initials, CIN (RLIN) | Anderson |
No items available.